Sorea informa d'un desajust en l'estimació de facturació del tercer trimestre de 2020 d'alguns abonats de Martorelles

Divendres, 18 de setembre de 2020 a les 00:00
  • L'empresa agafa el compromís de revisar totes les reclamacions que els usuaris facin i ha habilitat diferents canals per a poder sol•licitar la revisió de les factures.

L’Ajuntament de Martorelles, arrel de les reclamacions que han traslladat diferents veïns i veïnes, ha detectat un desajust en l'estimació de facturació del tercer trimestre de 2020 d'alguns abonats de Martorelles.  Aquesta situació s’ha donat en d’altres municipis.

La impossibilitat de fer les lectures dels comptadors a finals de maig, principis de juny, durant la fase 1 de l’estat d’alarma va fer que la companyia de l’aigua SOREA apliqués a les factures del segon trimestre el consum (m3) del mateix període de 2019.

Amb la lectura de finals d’agost, principi de setembre (tercer trimestre), s’ha regularitzat el consum, ara sí amb valors reals (no estimats). 

A Martorelles, com molts altres municipis, el sistema tarifari és per trams. Amb l’objectiu d’incentivar el consum responsable d’un bé escàs com l’aigua, es va fixar l’any 1965 un sistema tarifari que penalitza els grans consums. Així  d’acord a la tarifa actual de l’any 2014 els 30 primers metres cúbics facturats (10 m3 mensuals) es paguen a 0’57 eur/m3 i els consums a partir dels 60 (20 mensuals) es paguen a 2,06 eur/m3.

Passa el mateix amb el Cànon de l’Aigua que la Generalitat de Catalunya aplica en la mateixa factura. El cànon és un tribut amb un esquema tarifari de trams de consum, així els 27 primers metres cúbics (9 mensuals) s’aplica el tipus reduït de 0’49 eur/m3 mentre els consums superiors als 54 m3 (18 mensuals)  el tipus és de 4,54 euros. Pràcticament la tarifa reduïda multiplicada per 10.

Ha passat en alguns usuaris que la regularització feta a la factura de setembre i tenint en compte que durant el confinament els consums han estat superiors, els metres cúbics facturats han fet que els preus aplicats en aquesta siguin en molts casos els dels trams superiors de la tarifa distorsionant els imports habituals que han pagat aquests usuaris.

Conscients d’aquest punt, SOREA ha emès un comunicat, que adjuntem , en que agafa el compromís de revisar totes les reclamacions que els usuaris facin i ha habilitat diferents canals per a poder sol•licitar la revisió de les factures.

  • Per internet
  • Consultes i cita prèvia: 934 953 540 / 900 405 070 (laborables de 8 a 21 h)
  • Per  atendre presencialment a l’oficina de Mollet  del  Vallès (Carrer  de  Bernat Metge, 5), cal sol·licitar cita prèvia:
  • Per comunicar la lectura del comptador: 900 816 101 o https://www.sorea.cat/ca/lectura-de-comptador en  cas  de  disposar  d’un comptador inaccessible per estar ubicat a l’interior de l’immoble, ens poden fer arribar la lectura de forma gratuïta trucant per telèfon o a través del web.
Darrera actualització: 18.09.2020 | 13:03