L’acollida dels petits exploradors d’I3 a Les Pruneres

Dimarts, 7 d’octubre de 2025
  • Escola Les Pruneres

Els primers dies d’escola són un moment clau en la vida de qualsevol infant i la seva família. A l’escola Les Pruneres entenem que l’entrada a I3 ha de ser un moment ple de cura i respecte.

Aquest procés ha de ser gradual i adaptat a les necessitats de cada infant, per això l’ acollida esglaonada permet que la mainada  pugui familiaritzar-se amb l’espai, el nou ritme i, sobretot, amb les mestres.

El vincle amb les mestres és fonamental. Durant aquests primers dies les educadores es converteixen en referents de seguretat i afecte. A través del joc i l’escolta activa, les mestres acompanyen els infants en cada petit pas, oferint un entorn càlid i protector.

El paper de les famílies és igualment important, són els nostres principals aliats en aquest viatge.  A l’escola, encoratgem la col·laboració activa des del primer moment, mantenint una comunicació fluida i honesta. Es convida les famílies a participar en l’acollida. Aquesta presència, breu, però significativa, dóna seguretat als infants. A més, el seu suport emocional és insubstituïble, un comiat tranquil i un «fins després» ple d’amor marquen la diferència.

En definitiva, els primers dies d’I3 a Les Pruneres són un exercici de sensibilitat i respecte. Amb una acollida gradual, la construcció de vincles segurs i una estreta col·laboració amb les famílies, assegurem que l’inici d’aquesta nova etapa sigui una experiència reexida, plena de noves descobertes i somriures.

Darrera actualització: 7.10.2025 | 09:34