Nou espai de dol gestacional, perinatal i neonatal al cementiri
- L’espai, impulsat per la Mancomunitat de Martorelles i Santa Maria, incorporarà papallones de ceràmica de l’artista local Carme Soto.
La Mancomunitat de Martorelles i Santa Maria de Martorelles, gestora del cementiri nou, inaugurarà el proper mes d’octubre un nou espai de dol gestacional, perinatal i neonatal, concebut com un lloc de record, recolliment i homenatge per a les famílies que han viscut la pèrdua d’un fill durant l’embaràs, en el moment del naixement o poc després.
L’acte d’inauguració està previst pel dia 24 d’octubre a les 12 hores. Amb aquesta iniciativa, la Mancomunitat vol oferir un espai específic on les famílies puguin expressar el seu dol i mantenir viu el record dels seus fills.
Per donar forma a aquest nou espai, la Mancomunitat ha comptat amb la col·laboració de l’artista local Carme Soto, que ha elaborat artesanalment unes papallones de ceràmica, que es convertiran en un dels elements simbòlics de l’espai.
La papallona representa la transformació i el canvi, i simbolitza la idea que la vida no s’acaba, sinó que es transforma i continua en una altra etapa. D’aquesta manera, cada papallona vol representar el record i el vincle amb aquell infant que, tot i la seva curta existència, ha deixat una empremta profunda en la vida de la seva família.
Les famílies que ho desitgin podran penjar una d’aquestes papallones a l’espai de dol, com a mostra de record i homenatge. Cada peça serà, així, un símbol personal i alhora compartit amb altres famílies que han passat per una experiència similar.