Petició d'informe d'arrelament social

Per acreditar la integració social de persones estrangeres

Aquest tràmit serveix per preparar l'informe previ que acredita la vostra integració en la societat catalana durant el procés d'autorització de residència temporal. La Generalitat és qui us lliurarà l'informe final i qui té la competència d'autoritzar la vostra residència temporal. Més informació

Qui el pot demanar

  • Persones estrangeres extracomunitàries empadronades i que tenen el domicili habitual a Martorelles com a mínim des de fa 3 anys.
  • Majors d'edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal).
  • Persones en situació administrativa irregular o amb permanència autoritzada per raons de protecció internacional.

Què necessiteu fer

  • Emplenar, preparar i tramitar tota la documentació demanada, a l'apartat -Cal aportar- d'aquesta pàgina, a les nostres oficines o telemàticament.
  • Acordar una hora per fer una entrevista (ens posarem en contacte amb vosaltres).

Quan es dóna resposta

  • Un cop feta l'entrevista, prepararem l'informe previ avaluant el vostre grau d'integració.
  • L'Ajuntament us comunicarà la data en que envia la vostra sol·licitud (amb l'informe previ) a la Generalitat.
  • A partir del que li envia l'Ajuntament, la Generalitat prepara l'informe final. Quan estigui enllestit, rebreu un missatge via sms i correu electrònic o per correu postal.
  • Per recollir-lo s'ha d'anar personalment a l'oficina que us indiquin: punts de recollida dels informes d'estrangeria + documentació que cal portar.
  • Si passats 30 dies de la presentació de la sol·licitud a la Generalitat no heu rebut cap avís, podeu trucar al telèfon d'atenció 012 de la Generalitat de Catalunya per saber l'estat del vostre tràmit.

Normativa de referència

Quin cost té:

Gratuït

Cal aportar:

  • 2878 Formulari sol·licitud d'informe d'arrelament social INF02

    En aquest formulari es demana que aporteu documents per acreditar la informació que recollim de vosaltres:
    1. Del temps que fa que viviu al vostre domicili de forma habitual
    2. Dels mitjans econòmics que disposeu
    3. Dels vincles amb persones de la vostra família residents a l'Estat Espanyol
    4. Dels esforços que heu fet per integrar-vos a la societat catalana a través del seguiment de programes d’inserció sociolaborals i culturals
    5. Del grau de coneixement suficient de la llengua catalana i/o castellana
    6. De la vostra col·laboració en xarxes socials
    7. De les declaracions responsables requerides
    8. Del/s contracte/s de treball de durada mínima d'un any o, excepcionalment, si esteu a l'empara d'una entitat social cal aportar:
    • Declaració responsable/autorització emesa i signada per la persona representant legal de l'entitat
    • Informe de cobertura assistencial, emès i signat per la persona treballadora social col·legiada de l'entitat (amb el vistiplau de la persona representant legal de l'entitat).

  • Còpia de totes les pàgines del vostre passaport en vigor
  • En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
  • Tota altra dada i/o documentació que, a criteri de l'Ajuntament, es necessiti per poder fer les valoracions adequadament
  • És d'obligat compliment que la documentació aportada i les seves dades siguin certes

Canals de tramitació:

  • Presencial

Seu de la regidoria de Benestar i família

Avinguda d’en Piera, 70 - Local,1 - 08107 Martorelles - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 93 570 12 52
Telèfon: 93 570 57 32
Adreça electrònica: serveissocials@martorelles.cat
Horari:  
A conseqüència de la Covid-19 cal demanar cita prèvia per correu electrònic o trucar al telèfon 93 570 12 52 de dilluns a divendres de 09h a 14h. Per urgències podeu contactar al telèfon mòbil 670 890 838
Vegeu situació en el mapa
Darrera actualització: 26.01.2021 | 09:06