Qui som i què fem?

Història del cos

Sobre la dècada dels anys 70, del segle passat, ja hi ha constància gràfica de la Plantilla del personal de la Policia municipal de Martorelles, que estava inicialment formada per un total de  4 agents.

Primer escut de la Policia Municipal de Martorelles

L´emplaçament de les dependències de la policia estava ubicada al mateix edifici de l’Ajuntament.

L´any 1991, s´inicia  un canvi en la plantilla de la policia, amb la incorporació de 4 agents, la plantilla arriba fins a 7 persones  i, com  a novetat, la incorporació de la primera dona al cos.

L’any 1991 amb l’aprovació de la Llei 16/1991 de Les Policies Locals, el cos de policia es converteix en cos de vigilants municipals amb les funcions que els hi són encarregades per llei.

L´ajuntament ja comença a tenir servei de forma continua les 24 hores, això sí, sempre amb una sola persona per torn.

Plantilla Vigilància Local de Martorelles 1991 Escut del cos de Guàrdia Municipal de Martorelles

           Aquesta etapa esclata amb l´arribada de la telefonia mòbil, nous vehicles i canvis en la uniformitat adaptada al nou model de la Generalitat aprofitant l´arribada dels Jocs Olímpics de Barcelona-92.

L’any 2015 es crea un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Montmeló per cobrir el servei de policia local al municipi de Martorelles per tal de crear la futura Policia Local.

El dia 1 de maig de 2017 es crea la Policia Local de Martorelles que contempla un Inspector cap i sis agents.

A dia d’avui la policia compta amb un total d'11 agents de Policia Local  i dos vigilants municipals adscrits al servei de Policia Local.

Com a previsió de futur hi ha plantejada una modificació de la Ordenança Municipal de convivència i civisme i també una modificació de la de circulació de vehicles, la creació d’una Junta Local de Seguretat i la formació d’un Consell de Seguretat.

 

Missió

El model organitzatiu que permet l'adaptació constant de l'organització al seu entorn es defineix a partir dels eixos principals de proximitat, territori i transparència, i gira entorn de dos àmbits: l’anticipació a les problemàtiques i la implicació transversal amb la resta d’institucions i entitats en la seva resolució.

En concret, els objectius del cos són tres:

  • Impulsar la proximitat i convertir el guàrdia en un referent de la ciutadania.
  • Potenciar el cos com a referent en l'anticipació i coordinació de les emergències i esdeveniments.
  • Implicar la ciutadania en la gestió del bé públic i, així, reforçar la legitimitat social, la valoració i la confiança dels ciutadans i les ciutadanes.
Darrera actualització: 30.08.2021 | 13:30
Darrera actualització: 30.08.2021 | 13:30