Comunicació obres - Locals no destinats a habitatge
Tipus 2 - Obra menor. Comunicació d'obres. Reforma i adequació local comercial, local industrial, local administratiu, aparcament...Comunicacions obres. Obres botiga. Botigues. Obres indústria. Indústries
Tràmit que serveix per comunicar la realització de les obres que es detallen a continuació (No inclou obres i usos que, segons la legislació, només es poden establir provisionalment, ni les que afecten a construccions incloses al catàleg d’edificis historicoartístics)
- Adequació i reforma de locals d'activitats. Que no requereixen direcció facultativa i són accessibles
- Instal·lació de rètol, tendals, banderoles
- Instal·lacions elèctriques, llauneria, aire condicionat, etc.
- Pintura i/o revestiment de paraments
- Substitució o col·locació de falsos sostres, paviments, sanitaris, mobiliari
Normativa reguladora
La presentació de la comunicació pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen
- Ordenança fiscal núm. 5 - Impost sobre construccions instal·lacions i obres
- Ordenança fiscal núm. 9 - Taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb mercaderies materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues
- Ordenança fiscal núm. 22 - Taxa per a llicències o la comprovació d'activitats d'urbanisme
- Reial Decret 210/2018 de 6 d’abril Programa de prevenció i gestió de residus de Catalunya (PRECAT 20)
Al finalitzar les obres cal realitzar el següent tràmit
Llicència per a la primera utilització i ocupació d'edificis i instal·lacions
Altres tràmits que poden ser del vostre interès
- Retorn de garantia de residus d'obres
- Tramitació Llicència urbanística - Llicència d'obres
- Tramitació Comunicació d'obres prèvia simplificada - Tipus 1
- Subvencions per rehabilitar façanes
Informació comparativa dels diferents tipus d'obres que es poden executar a Martorelles
Per qualsevol dubte podeu contactar
Quin cost té:
Segons el que estipulen les ordenances fiscals número: 5, 9 i 22
Quan es dóna resposta:
Si en el termini d'un mes, a comptar de la presentació de la comunicació, l'Ajuntament no manifesta el contrari, l'actuació es pot realitzar conforme la normativa, sempre i quan, s'hagi presentat la documentació requerida.
Qui pot sol·licitar-ho:
Tota persona propietària, promotora de l'obra o degudament autoritzada
Cal aportar:
- Justificant de pagament de les taxes corresponents
-
Si les obres impliquen la retirada d'amiant
- Comprovant de l'autorització de la retirada per part del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya
- Contracte d'acceptació de residus - En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
- Les persones comunicants estan obligades a que la documentació aportada i les seves dades siguin certes i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament per tal de comprovar la seva veracitat
-
Formulari 2414 Comunicació d'obres i instal.lacions (normal)
(Inclou una graella per calcular el cost)
-
Formulari TD20-025 Nomenament de la constructora i dades de la promotora
- Memòria tècnica i/o explicació detallada de les obres a realitza
- Documentació gràfica: fotografies, plànols, croquis, fotomuntatge de la façana
- Pressupost de despeses
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial